Eğitim Adımları

Projenin Eğitim Adımları iki aşamada belirlenmiştir.
1- Okullarda Bilişim Teknolojiler ve Yazılım Derslerinde
2- Kodlama Atölyelerinde

1- Okullarda:
Okullarda birlikte ilerleyebilmek için, Bilişim Teknolojileri ve yazılım dersine giren tüm öğretmenlere Temel Kodlama Becerileri (Algoritma, Code.org ve Scratch) konusunda eğitmen eğitimleri düzenlenmiştir. Bu çerçevede dönem sonunda kadar tüm öğrencilerin kendi yetenekleri doğrultusunda;
• Problem Çözme ve Algoritma kurma becerilerini edinmesi
• Kendi oyunlarını yazması,
• Derslerini destekleyen eğitim yazılımlarını oluşturması
• Yaşadıkları çevreyi tanıtan animasyonlar hazırlaması
• Çevrelerinde gördükleri bir problem hakkında farkındalık oluşturan bir canlandırma oluşturması
• Sık kullanılan bazı uygulamaları (örn: Hesap Makinesi Programı) programlaması
hedeflenmektedir.

Bu çerçevede temel bilgisayar becerileri kazandırılan öğrencilerimize 2 hafta algoritma nedir?, Örnekleri anlatılacak code.org sitesine öğretmen arkadaşlar tüm öğrencilerini sınıflar halinde üye yapacaktır.

Algoritma mantığını code.org sitesinde geliştiren öğrenci Ders 2 (Okuma yazma bildikleri için) bölümünden başlayıp, Kurs 3 ve ders 4’ü tamamlayacaktır. Bu bölümde programlamada döngü mantığını kavrayacaktır. İlerlemeleri içerisinde code.org sitesinde bulunan kendi oyunlarını yapabilecekleri bölümlerde oyunlarını yapıp diğer arkadaşlarınla paylaşacaktır.

Scratch programına geçip adım adım yapılan örneklerle programı tanıyıp özgün ürünler geliştirmeye başlayacaktır.

2- Atölyelerde;

Şehir Merkezlerinde, okuldan bağımsız olarak kurulacak, güvenli, ferah ve gerekli teknik ekipmanlar ile donatılmış atölyelere okullardan seçilmiş öğrenciler gönderilecektir. Bu öğrenciler okul dışı saatlerde atölyelerde:
• Özgün Yazılımlar Geliştirmek için çeşitli programlar geliştirme
• Robotik Programlama
• Mobil Uygulamalar geliştirme
• 3B tasarım yapma
Yönünde eğitimler alacaktır.
Proje kapsamında Kodlama festivali düzenlenmesi hedeflenmektedir.